Luftslang & stålomspunnen slang för luftkit & bälgar

Luftslangen är den delen som länkar samman alla bälgar med ventilpaketet i ditt luftfjädringssystem. Slangarna är oftast gjorda i plast eller PA (nylon) och beroende på slangstorlek så är dom lite olika att arbeta med. En fördel med 1/4 och 6mm-slangarna är att dom är lätta att jobba med. Dom är medgörliga och lätta att få ganska tajt dragning på. 3/8 är hårdare och därmed lite styvare att jobba med. 1/2 är riktigt tjock och väldigt styv. Denna slang används sällan längre. 

Vilken slangstorlek ska jag välja på min luftfjädring?

Detta är en väldigt vanlig fråga. Till Air Lifts styrsystem så kan du välja mellan 1/4" eller 3/8" luftslang. På andra märken finns även 6mm och 10mm som alternativ. Man kan säga att diametern på slangen har ett par fördelar och nackdelar. 1/4" är en mjukare slang som är lättare att dra i bilen pga sin flexibilitet. Den går också lite långsammare i höj/sänk och kan vara lite lättare att få mer exakt i lägena. 3/8" är snabbare att höja och sänka och är bra till tyngre bilar. Det säljs ungefär 50/50 av dessa två slangstorlekar och vi rekommenderar att välja det du tycker passar ditt bygge.

Vad gör den stålomspunna slangen på luftkiten? 

Den stålomspunna slangen som följer med i t.ex Air Lift Performance fjäderben, är anpassade för att sitta från luftbälgen i hjulhuset och sen in mot karossen där man möter den vanliga plastslangen med en PTC-koppling. Detta gör man för att ha en tåligare slang på ett väldigt utsatt ställe där det rör sig mycket iom styrning och fjädring.

Filter
9
Produkter
Filtrera nedan:
Varumärke
Air Lift Performance Streetec Suspension TA Technix Utförsäljning
9
Produkter
Rensa filter
Logga in
Vänligen ange ditt användarnamn och lösenord för att logga in
Användarnamn
Lösenord